vadå plugg

som en klok filosof vid namn filippa skrev till mig inatt "hade en djup teori om en mur som kallas skola som i detta läge står i vägen för den vackra ängen på andra sidan som kallas liv." muren har alltid funnits där, ända sen skoldag ett, det vet vi. problemet är, att jag har börjat blunda för muren. jag vägrar se den, jag vill bara vara på den fina ängen på andra sidan och leka. om jag inte ser muren finns den inte, right? men el grando problemo är att muren börjar komma närmare och närmare nu, ju mer prov man failar i, ju mer plugg man skiter i desto närmare är man att krocka rakt in i muren och då måste man till sist vakna upp, öppna ögonen och inse. för att komma över till ängen måste man klättra över muren. jag var högst upp på muren, nästan. men så ramlade jag ner, och nu måste jag orka ta mig upp igen. ängen kommer efter studenten. djup text om plugghatande. hejhejjjj. aja, idag är jag hemma iaf orkade inte ta mig till el skolo, men ska plugga skjortan av mig idag och sen blir det att hälsa på min bff på sjukhuset i eftermiddag. längtar lite faktiskt känns som i en film att hälsa på älskade i den läskiga sjukstugan. ska nog överraska med chocklad o tidning :) lycka till nu älskling, ska be för dig och allting kommer gå så jävla bra! love you. nu ska jag checka fb sen plugga!!! / m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0