Ett bra tag, en evighet. Alldeles för länge.

Det är knäpptyst och kolsvart.

Min nya vinterjacka kom till användning för första gången den 16de oktober på promenad, ensam, mitt i natten från en kväll med två sjukt bra vänner.

Det är så mycket som har förändrats det senaste året. Saker jag sa och saker jag skrev spelar ingen roll längre. Saker jag trodde mig veta och saker jag visste att jag visste är helt plötsligt förträngda, glömda eller undanstoppade längs bak i mitt minne. Allting bli suddigare och suddigare trots att jag lovade mig själv att alltid minnas.

Förut rev minnena upp såren som varje gång satte djupare och djupare spår. Nu betyder dem ingenting längre. Jag sa att jag skulle ångra mig varenda dag, varenda minut och varenda sekund av mitt liv. Men jag ångrar ingenting.

Jag undrar om det är för att jag har växt och blivit starkare som person, eller om allting bara försvinner med tiden.

Men en sak som jag står fast vid är man ska inte behöva tänka, man ska bara veta

Tre ord kan förändra allting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0