En fjärdedel av mig.

Grattis världens bästa pappa!! idag fyller min absolut favvopappa 44 år! Hurrraa.
Vetni, i morse ringde min farfar från typ andra sidan jorden(nästan) för att gratta min pappa. Han ringer ungefär en gång om året och det är på min pappas födelsedag vilket ändå är hans plikt att göra. Ändå blir jag lika glad varje gång jag pratar med honom och han kallar mig sin skatt, trots att jag har träffat honom typ 5 gånger i hela mitt liv. Jag känner honom inte men bandet finns ju där ändå? Han bor med sin familj i Marocko där jag aldrig ens har varit. Ett land i Afrika liksom, ja är ju förfan en fjärdedels afrikan. Hah de kan man inte tänka sig va?
När min pappa tar upp telefonen hör man pappas 9 åriga lillebror sjunga
ja må han leva på SVENSKA trots att han bara kan arabiska och franska. Jag döör så sööt han är. Jag saknar ju min familj i landetlångtborta även fast jag knappt känner dom. Alla har väl behov att typ ta reda på sitt ursprung o allt sånt, jag är ju svensk liksom, i hjärta o själ o tjofaderittan men halva jag är ju rent biologiskt inte svensk och en fjärdedel av mig, typ mitt ben iallafall har marockanskt blod som pumpar runt. Men har jag någonsin besökt marocko? nej och mitt andra ben-finland har jag varit i men inte för släktens skull inte. Jag vill vill vill vill åka till marocko i år eller nästa år. Annars åker jag själv. Min pappa är ju halvmarockan liksom han hör ju halvt hemma där men ändå vill han inte åka. Dessutom kan han varken arabiska eller franska vilket alla hans syskon kan. Påtal om han syskon så kommer dom hit nu ( alla förutom lillen som bor i marocko, dom andra bor här). Nu ska ja taggaaa. Pusss. E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0